נתלי אלקובי

ביופידבק (משוב ביולוגי) זהו כלי יעיל ואפקטיבי אשר פועל ע"פ עיקרון אחדות הגוף והנפש. דרך כלי זה ניתן לקבל אינדיקציה לגבי

 

מצב הדריכות והמתח הפנימיים שלנו. למשל ניתן לקבל מידע אודות רמת זרימת הדם אל אצבעות הידיים, עומק הנשימה ותדירותה, קצב הלב, לחץ הדם, תפקוד המעיים וגלי המח. וזאת, בעזרת מכשור עם סנסורים מתאימים המחוברים לאדם ולמחשב, 
ביופידבק הינו מראה פסיכו-פיזיולוגית אשר מציגה בזמן אמת את מצב המתח הרגשי אשר יוצר סימפטומים פיזיולוגיים.
ביופידבק  בודק ומסייע בטיפול בחרדה ופחדים המלווים בדפיקות לב, מועקה בגרון או בחזה, הזעה בידיים, הרטבה, נשימות מהירות. ואף, כאבים כרוניים כמו כאבי ראש, מגרנות, כאבי צוואר (הנובעים ממתח ודריכות לאורך זמן) וכן סימפטומים פיזיים לא נשלטים  כגוןלחץ דם לא מאוזן, בעיות מעיים (תסמונת המעי הרגיז), חריקות שיניים, ידיים קרות וכיוב'.

השלב הראשון הינו אימון שיטתי דרכו יכול האדם לווסת ולאזן בעצמו את מה שקורה בגופו. כל זאת תוך כדי מודעות הולכת וגוברת לקשר בין הגוף והנפש.
בשלב השני האימון עצמו מתפתח לרמה מתקדמת של שליטה בפיזיולוגיה. לא זו בלבד, אלא שעתה האימון מכוון ליצור מצב בו יוכל האדם להפריד בין סיטואציות רגשיות שונות ובין התגובות הגופניות השונות שהתלוו להם בדרך כלל.
למשל תחושות תסכול וכעס כבר לא יפיקו דופק מהיר, צעקות לא יגרמו לעליה בלחץ דם...
 
ההרפיה משחררת את המערכת הגופנית ממצב העוררות בה הייתה שרויה למצב בו הגוף מייצר איזון וויסות מחדש. כך חוזר הגוף לפעילות ותפקוד תקין והסימפטומים פוחתים בהתאם.

כאמור תפקידה של שיטת הביופידבק הוא להחזיר בעזרת אימון ותרגול את הגוף והרגש למצב של תפקוד מאוזן שמשמעותו הרפיה, הכחדה של הסימפטומים הגופניים ורגיעה נפשית. 

לייעוץ, קביעת תור או כל שאלה